Huh, honeymoon? Jullie zijn al heel lang (lees: 1jaar, 1 maand en 15 dagen) getrouwd. Dat is een feit maar helaas hebben we niet in hetzelfde jaar een huwelijksreis kunnen vieren. Niet dat we nou zo enorm blut waren, absoluut niet. Maar we doen het liever 1 keer heel goed en uitgebreid dan heel beperkt. Maar goed, dat uit de weg hebbende, hierbij de blog over onze honeymoon in Corfu.

Zaterdag 02-09

Vrijdag avond hebben we alles goed ingepakt, dingen nog schoongemaakt en alles goed afgesloten en op slot gedaan. Zo rond een uur of 10 dook ik in mijn bed. Meer dan een uurtje heb ik niet geslapen en vanaf 12 uur/ half 1 heb ik dan ook wakker gelegen tot dat het tijd was om eruit te gaan. Nathan heeft überhaupt niet geslapen en heeft alle laatste dingen nog eens gecontroleerd en in de koffers gestopt (thanks lieverd!) zodat ik nog lekker kon blijven liggen. Daarna zijn we alles samen nog even langs gegaan en hebben we de koffers beneden neer gezet. Na een paar slokken water kwam mijn schoonvader ons tegen 2 uur ophalen. Half 4 kwamen we aan op Schiphol en konden we gelijk naar de bagage drop off en door naar de douane. Lekker snel! Tegen 4 uur zaten we aan ons broodje met beenham en onze blikjes Red bull (je moet toch wat als je niet geslapen hebt, of een heel klein beetje).

Let wel…deze blikjes waren vreselijk duur :O, man ik weet wel waarom we nooit wat kochten op Schiphol vroeger :O. Maar je moet wat als je jezelf gammel voelt. Al met al waren we tegen kwart over 5 klaar om te gaan boarden en liepen we naar de gate, gate D81 om precies te zijn (dat is een stukje lopen) half 6 zaten we in het vliegtuig en tegen 6 uur hingen we in de lucht, op naar de warmte.

Om ongeveer 10 voor 10 (Griekse tijd) kwamen we aan in Corfu, we waren moe maar dat mocht de pret niet derven. De vlucht is snel gegaan maar dat komt ook omdat we om en om een paar minuten sliepen. Nadat we de koffers van de band haalden konden we door naar onze transfer, waarmee we na 20 minuten aankwamen bij ons resort. Het was toen een uur of half 11 (Griekse tijd), te vroeg om in te checken dus. Wel kregen we onze bandjes en konden we wat gaan drinken en tegen 12 uur gaan lunchen. Daarna hebben we lekker buiten bij de mainbar gezeten, wachtend tot we in konden checken. Heerlijk lag Nathan te slapen op het bankje en ik hing een beetje onderuit. Eenmaal ingecheckt zijn we naar de kamer gelopen (flink stuk in de hitte) en hebben we genoten van ons bed door even op bed te liggen. In de middag zijn we het zwembad ingedoken en ‘s avonds aten we Aziatisch. Tijdens het zwemmen hebben we samen meegedaan aan een potje waterpolo. Dat was echt supergaaf om te doen. Helaas verloor onze keeper zijn trouwring, pijnlijk!

Die zelfde avond was er een filmavond maar aangezien we zo uitgeput waren hebben we alleen een cocktail gedronken en zijn we tegen half 9 in bed gekropen.Voor het slapen keken we nog even naar Kunfu Panda waarbij we beiden binnen no time in slaap vielen. Op naar een frisse morgen waarbij we uitgerust wakker zouden worden.

Zondag 03-09

Gaap, ik was vrij vroeg wakker (lees: een uur of 8). Ik ben maar wat gaan lezen en heb even buiten gekeken naar de zee. Toen Nathan ook eenmaal uit zijn winterslaap was ontwaakt zijn we naar het ontbijtbuffet gelopen. Hmmm wat een keuze was daar! Perzikjes, toast, bacon, scrambled egg, chocoladecake (zogenaamd uit de healthy corner). Na een goed ontbijtje zijn we teruggegaan naar onze kamer. Daar hebben we de Minions gekeken en daarna zijn we gaan lunchen. Helaas kennen ze hier niet een boterham als lunch maar ik moet zeggen het warme eten als lunch wende snel. Daarna hebben we onze massage ingepland die we gratis ontvingen vanuit het hotel. Omdat we besloten daarop te wachten zijn we weer lekker bij de mainbar gaan zitten buiten. De massage was echt heerlijk. Beetje jammer van de verkeerde (lees: new age) muziek die ze daar draaide. Maar daar heb ik mij dan ook voor afgesloten om mij volledig te focussen op de massage zelf. Ook vandaag zijn we het zwembad weer ingedoken en kochten we een bal! Deze raakte alleen vrij snel leeg, na een week was hij een minibal. In de avond was er een normaal avondbuffet, deze vonden wij beter dan de eerste avond. ‘s Avonds was er een orkest, dat was echt heel erg mooi.

Maandag 04-09

Nieuwe dag nieuwe kansen, vandaag hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen. Lekker lezen, niet zonnen (we lagen in de schaduwzone) en Nathan deed lekker mee aan het waterpolo en ik aan de aquarobics en aquazumba. In de avond hebben we lekker mediteraans gegeten en in de avond nog lekker tv gekeken, en bij het star theater geweest voor de karaoke avond. In elk geval was dit een heerlijke dag waarin we ook nog lekker met de bal hebben gespeelt.

Dinsdag 05-09

Dinsdag was weer een enorme relax dag waarbij we aan het zwembad hebben gelegen en samen water

polo hebben gespeeld en ik ook nog aquarobics heb gedaan. In de avond was er een Italiaans buffet en boekten we een dag tour voor later die week.

Woensdag 06-09

Na vier dagen relaxen en ontspannen was het tijd voor een beetje actie in de tent (al kwam

ik daar later in de vakantie weer op terug). We zijn een middagje lekker naar Corfu stad geweest, wat is het daar mooi. Het oude en nieuwe fort, een mooi plein en heel veel (dezelfde) winkeltjes.

Het was zo warm dat we niet echt zin hadden om de winkeltjes ook in te gaan, maar het erlangs lopen en door de stad heenlopen was erg mooi. In de avond was er een folklore avond, deze vond ik niet heel speciaal maar droeg wel bij aan het Griekse gevoel.

Donderdag 07-09

Vandaag was het de dag van de grote eiland tour (eigenlijk een tour door het noorden). We zagen de meest prachtige plaatsen, een kerkje, het paleis van Sissi en mooie stranden en “grotten”. We zijn zelfs het water op gegaan. Ook de lunch was heerlijk tijdens deze tour (zie de foto’s).

Al met al een heerlijke dag waarna we niet meer het zwembad in gedoken zijn maar lekker op bed zijn geëindigd en lekker zijn gaan eten. Ik kan er veel over zeggen maar de foto’s spreken voor zich ;).

Vrijdag 08-09

De laatste dag van de week alweer, vandaag was het niet zulk goed weer. Na de lunch besloten we terug te gaan naar een plek waar we donderdag waren geweest. Om vliegtuigen te spotten. Dat was zo onwijs gaaf! Kijk maar naar de foto’s!

Die avond was er bingo en een Griekse avond, we zijn niet naar de Griekse avond gegaan omdat je daar helaas voor moest betalen. Ook de bingo bleek niet gratis, dus deden we wat we de hele week al deden, een kopje theedrinken in de mainbar. Overigens hebben we de dagen hiervoor ook wat cocktails geproefd.

Zaterdag 09-09

Ook vandaag weer minder weer, we hebben wat gepuzzeld bij de mainbar en ons op het resort en in de kamer vermaakt. In de avond maakten we gebruik van de mogelijkheid om a la carte te eten. Di

t viel als enige van de vakantie een beetje tegen. Hoewel de kip wel heel erg lekker was (afgezien van het sausje, maar dat is persoonlijke voorkeur). Het wemelde daar van de wespen en het personeel wat daar rondliep was ook niet het alleraardigst. Jammer maar het mocht de pret niet drukken. We zaten in elk geval vol genoeg. ‘s Avonds was er een playbackshow en hebben we daar lekker van genoten. Daar was overigens ook een grote sprinkhaan bij joh!

Zondag 10-09

Het was een heerlijke relaxte dag bij het zwembad. Met lekkere hapjes en waterpolo voor manlief. In de avond hebben we heerlijk gegeten en later op de avond was er opnieuw een karaoke. Hierbij waren gelukkig mensen die wel konden zingen want de eerste keer was het een ramp haha. Een heerlijke avond waarbij we veel gelachen hebben. Ow en zei ik dat iedereen goed zong? Er waren toch wel wat mensen die behoorlijk vals zongen. Maar dat deed echt niet af aan de lol en gezelligheid.

Maandag 11-09

Vandaag hebben we ook heerlijk bij het zwembad gehangen, met een nieuw balletje ter vervanging van de oude. Nathan heeft heerlijk waterpolo gespeeld en ik lag heerlijk in de zon te genieten van het spel en mijn sudoku boekje. Daarnaast hebben we lekker genoten van de pizza’s en de kleine broodjes die ze hadden. Ook deze avond hebben we weer heerlijk (mediteraans) gegeten bij het dinerbuffet en in de avond genoten we van een comedy avond. Hoewel ik eerst dacht dat dit tegen zou gaan vallen was het echt geniaal en werden we ook voorgesteld aan het animatiteam op een bijzondere manier. Volgens mij staat het filmpje ook op Facebook en anders kom je maar gezellig op visite om dit leuke filmpje te zien ;).

Dinsdag 12-09

De laatste volle dag waarin we veel aan het zwembad hebben gehangen en Nathan weer heerlijk waterpolo heeft gespeeld. Ik heb heerlijk liggen bakken (ondertussen was ik al aardig gekleurd) in de zon en een sudoku gemaakt. Daarnaast ook nog een heerlijk ijsje gegeten en optimaal genoten. In de avond hebben we onze koffer ingepakt en zijn we nog even naar het star theater gegaan. Dat viel een beetje tegen dus zijn we lekker naar onze kamer gegaan waar ik een kopje thee heb gemaakt en we nog lekker film/ TV hebben gekeken. Net als de andere avonden.Er was trouwens ook een avond (ik weet zo snel niet meer welke avond) dat we tot 2 uur in de nacht film hebben gekeken! Optimaal genieten van vakantie. Deze laatste avond was het programma vermist nog op, deze heb ik af gekeken waarna ook ik in slaap viel. De allerlaatste nacht van de vakantie.

Woensdag 13-09

De laatste dag helaas, hoewel ik eigenlijk nog van plan was deze dag goed te benutten, werd het toch een dag van wachten. We hebben nog even bij het zwembad gezeten, bij de bar en daarna weer in de mainbar, want het was echt bloedheet buiten. We hebben lekker gepuzzeld, nog even in het winkeltje gekeken en goed gedronken en geluncht. Tegen half 12 hadden we uitgecheckt en zat het er echt op. Om half 6 werden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan. De koffers gingen op de band, en wij door de beveiliging. Nathan werd er natuurlijk weer uitgepikt, hihi. Met een apparaatje scanden ze zijn handen. Dit was vanwege bommen. Krijg je ervan schat, als je de halve bus Pringles op eet, dan heb je kruiden op je vingers XD. Hihi hier heb ik hem nog een tijdje mee geplaagd.

Helaas had ons vliegtuig een uur vertraging en kwamen we een uur later aan als gepland. Waarna we helaas ook nog een uur op onze koffers moesten wachten. Half 2 in de nacht waren we dan eindelijk thuis in ons vertrouwde bedje, en wat is het dan toch ineens stil. Ik heb dan ook heerlijk geslapen. De volgende keer als we weer een hele dag hebben dan ga ik toch echt nog even zwemmen of Nathan overhalen om op pad te gaan.

Wat de vakantie me gebracht heeft

Wat ik in het kader van mijn eigen ontwikkeling nog even kwijt wil is het volgende. Voor de vakantie was ik best gespannen, mijn nieuwe baan at veel energie in combinatie met het nog niet afgeronde gevoel van mijn studie en mijn bijbaan. Gelukkig kreeg ik 2 dagen voor we weg gingen de bevestiging van mijn ontslagname en haalde ik op vrijdag mijn diploma op! Hoewel ik de eerste dagen van de vakantie veel stress nog in mijn lijf had en ik merkte dat ik weer dagen ging tellen en mezelf steeds bevestigde dat we nog heel veel dagen hadden heeft het wel iets opgelost. Het heeft ervoor gezorgd dat ik alles los heb kunnen laten. Het besef dat ik nu alleen nog maar mijn baan heb en verder niets hoef en niets moet is heerlijk. Dit geeft mij zoveel rust. Zeker nu ik vandaag koekjes heb gebakken (en dit ook vaker ga doen). De vakantie heeft mij veel meer gebracht dan alleen een huwelijksreis. Ik kan me nu volledig focussen op mijn werk en mijn privé.

Ben jij nog op vakantie geweest?